انتقال چربی
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

انتقال چربی  به عنوان پیوند اتولوگ چربی یا lipoinjection خوانده می شود. این روش برای اصلاح ویژگی های مربوط به صورت ویا بدن  است که از چربی خود بیمار استفاده شده است راهی مناسب  برای درمان چین و چروک ویا لاغری صورت وبدن است .

انتقال چربی به صورت ایمن ، طبیعی ، غیر  آلرژی زا است که میتواند برای تصحیح صورت گونه و چانه وتورفتگی های غیر طبیعی مورد استفاده قرار گیرد . از آنجا که انتقال چربی خود استفاده می کنیم احتمال واکنش و حساسیت سلول های چربی ، غیر ممکن است .

استفاده از چربی برای شکل‌دهی پستان‌ها برمی‌گردد به بیش از یک قرن قبل؛ که دکتر Czerny در سال ۱۸۹۵ اولین جراحی «بزرگ کردن پستان را با انتقال یک توده چربی» در یک بیمار از ناحیه پهلو به منطقه نقص پستان انجام داد. سه سال بعدLexer توانست چربی‌ای به بزرگی حجم دو مشت بسته را با موفقیت به داخل پستان‌ها انتقال بدهد. از آن زمان به بعد جراحان پلاستیک، تکنیک‌های مختلفی را معرفی کردند اما نکته مهم این بود که پس از اقدامات دکتر Mel Bircoll در سال ۱۹۸۵ در استفاده از تزریق چربی در بازسازی پستان بحث دایمی در مورد امنیت تزریق چربی در پستان در آکادمی جراحان پلاستیک آمریکا صورت گرفت و این آکادمی در سال ۱۹۸۷استفاده از تزریق چربی در بازسازی پستان را ممنوع کرد، چرا که معتقد بود این کار سبب نکروز (مرگ بافتی)، ایجاد اسکار و کلسیفیکاسیون در بافت پستان می‌شود و تفسیر عکس‌های ماموگرافی بیمار را جهت تشخیص سرطان پستان مشکل می‌سازد. امروزه متخصصان رادیولوژی به خوبی قادرند تغییرات ایجاد شده در ماموگرافی پس از تزریق چربی به پستان را از ماموگرافی یک سرطان پستان افتراق دهند. استفاده از تکنیک تزریق چربی در بازسازی پستان‌ در طول یک قرن اخیر دچار فراز و نشیب زیادی شده و در چند سال اخیر با استقبال رو به رو شده است . در حال حاضر از این روش برای جوانسازی صورت ،گونه گذاری و… استفاده میشود .

آیا می دانید بافت چربی از منابع بسیار مهم سلولهای بنیادی میباشد و پیری صورت در بعضی افراد به دلیل کاهش چربی زیر پوست است. با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود.

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را میتوان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود به ناحیه مورد نظر تزریق میگردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد . آیا می دانید می توانید بدون اینکه وزن تان را اضافه کنید صورت و یا پشت دستهایتان را پرتر و یا حجیم نمائید .

تزریق چربی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزریق می گردد.

◄◄ فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربی مناسب

۲- میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی

۳- میزان تماس بافت چربی با هوا ، خون و لیدوکایین

۵- تکنیک گرفتن و تزریق چربی

۶- میزان چربی تزریق شده

۷ – تزریق همزمان با PRP

انتخاب محل دهنده چربی مهم است. قسمت خارجی ران محل ایده الی است ولی چربی از محلهای دیگر از جمله شکم،باسن و.. هم قابل استخراج است،استخراج چربی از نواحی از بدن که به رژیم غذایی مقاوم است ارجح میباشد .

تزریق چربی ا بر خلاف تزریق ژل خطر جابجائی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است وفقط از یک جا ی بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود.بر خلاف ژل ویا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.

نواحی با کمترین تحرک بیشترین ماندگاری را دارند. ،بیشترین ماندگاری در نواحی پیشانی،زیر چشم،گونه، وکمترین در ناحیه لب و خط اخم میباشد.

با سرنگ های کوچک  و کانولاهای مخصوص، چربی را از سطح بدن جاییکه در آن چربی مترکم و مناسب است ،از قبیل شکم ، ران و یا باسن شما کشیده میشود.

سپس شستشو شده و با استفاده از کانولا های باریکی در محل مورد نظر در زیر پوست محل چین و چروک خوردن تزریق میشوذ. این پروسه ممکن است تا زمانی که به حجم مورد نظر برسیم تکرار شود.

چربی تزریق شده نوعی پیوند سلولی است که ازجایی از بدن ،به جای دیگر بدن انجام می شود و بخشی از سلولهای پیوندی به طور موفقیت آمیز زنده و جزو بافت های محل گیرنده می شود . این درصد باقی مانده به طور دائم در صورت باقی می ماند ،پس از آنجایی که بخشی از سلولهای پیوند شده نمی گیرد و از بین می رود ( که طی حدود ۶ هفته رخ می دهد ) ، معمولا بعد از ۶ ماه تا یک سال تزریق چربی تکمیلی برای دومین بار ، ممکن است نیاز باشد تا میزان بزرگ شدن و پر شدن مورد نظر به میزان دلخواه برسد .

◄◄ آیا در تزریق چربی نیازبه بیهوشی هست؟

خیر، تزریق چربی تحت بی حسی موضعی انجام میشود .

◄◄مراقبت های بعد از تزریق چربی کدام است؟

به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده خودداری کند.

ممکن است در محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و  درد شوید. این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود(میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول ۲ هفته طول می کشد.

◄◄◄  نکته مهم : اگر چربی بهمراه PRP تزریق شده باشد استفاده از هرگونه داروی ضد التهاب و کورتون ممنوع است .

لیپودیستروفی باسن :

درمان گودیهای باسن که ناشی از ضربه در سنین پایین است هم بخوبی با تزریق چربی قابل درمان است .





:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: